Cześć!
Co do "szans wygrania", to wszystko jest opisane w treści zadania, w sekcji "Punktacja":
Punktacja rozwiązań udanych jest obliczana jako poniższa suma ważona, i celem zadania jest jej minimalizacja:
wynik=1000⋅RMSE+1⋅liczba cykli wykonania
Podobna informacja znajduje się w treści każdego z zadań, gdyż wagi RMSE oraz cykli mogą różnić się z zadania na zadanie. Do tego polecam przejrzeć wyjście z dezasemblera - w zakładce "My runs" należy kliknąć w wynik danego zgłoszenia (pierwsza kolumna z prawej). Log zawiera koszt każdej instrukcji, a na jego końcu znajdziesz dokładne rozbicie ocen cząstkowych.
W wątku z najczęściej zadawanymi pytaniami z kolei opisałem zarówno, jak dokładnie liczone jest RMSE, jak i sposób, w jaki zdefiniowany jest anti-aliasing. Zachęcam do zapoznania się z tymi informacjami.
Za brak metody sprawdzenia, gdzie dokładnie oceniarka widzi błąd niestety muszę posypać głowę popiołem. Mamy częściowo przygotowane pokazywanie użytkownikowi obrazu z różnicami, ale nie zostało ono jeszcze wpięte w webaplikację. Pracujemy nad tym i liczę, że uda się to zrobić z wystarczającym wyprzedzeniem wobec końca konkursu, żeby zdążyło być użyteczne.
Jako rozwiązanie zastępcze mogę zasugerować implementację supersamplingu zgodnie z opisem z FAQ - taki shader da RMSE=0 (choć oczywiście będzie drogi), a następnie odjęcie jej w shadertoyu od Twojego obrazu.
Przede wszystkim chciałbym zwrócić uwagę, że to tylko 1 z 5 zadań, przed Tobą jeszcze 4 inne problemy, na których możesz nadrobić wynik z nawiązką. Powodzenia!
Leszek